پرسش مهر ۱۴۰۲ | پاسخ دانش آموزان به پرسش مهر ۲۳ بیست و سوم

پرسش مهر ۱۴۰۲ چیست : با سلام از بخش مدیریت محتوای پایگاه حرفه ای طرح کرامت با شما هستیم.هر ساله ریاست جمهوری در آغاز مهر ماه از دانش آموزان سوالی را تحت عنوان پرسش مهر رئیس جمهور مطرح می کند. معمولا این سوال در راستای مشکلات جامعه و مسائل روز مره است. هدف رئیس جمهور از مطرح نمودن این سوالات ارتقای سطح علمی دانش آموزان و معلمان است. از خود می پرسید چرا معلمان ؟ سوال به جایی است . دلیلش این است که معلمان نیز در این جشنواره شرکت فعالی دارند. در این مقاله قصد داریم شما را با نوع سوالات رئیس جمهور و بهترین پاسخ به آنها آشنا نماییم . در صورت داشتن هرگونه سوالی با ما تماس بگیرید. شما دوستان محترم در صورت نداشتن فرصت کافی می توانید از این لینک زیر به دانلود کاملترین سوالات رئیس جمهور با پاسخ اقدام کنید.

برای دانلود کاملترین پاسخ به سوال ۱۴۰۲ رئیس جمهور کلیک کنید

پرسش مهر ۱۴۰۲ رئیس جمهور چطور است ؟

پرسش مهر 1402

در ارتباط با اهمیت سوال رئیس جمهور باید به مسائلی اشاره نمود که گاه خود شما هم به درستی به این مسائل واقف هستید. در این باره باید گفت که در جامعه امروزی همانطور که مطلعیم مسائل کشور به ظاهر با مشورت و هم اندیشی حل می شود. در صورتی که در باطن واقعا چنین نیست . و شوراها و صاحبنظران دارای نقش بسیار کمرنگی هستند. اما با این حال دولت سعی می کند که با مطرح کردن سوالات کلیدی دانش آموزان و معلمان را به پاسخگویی ترغیب کند. در سالهای قبل پرسش مهر رئیس جمهور در رابطه با شرایط پس از تحریم و مذاکره بود که مطمئنا کسی در هیچ مقاله ای به راهکارهایی که امروز در حال اجراست اشاره نکرده بود. در سال قبل هم پیرامون مهارت آموزی بیان شد که تصور نمیکنم امسال نسبت به سال قبل مدارس به مسئله مهارت آموزی بیشتر پرداخته باشند. با این حال از بحث اصلی خارج نشویم. این نوع مقالات و جشنوراه ها شامل جایزه و لوح تقدیر و امتیاز ارزشیابی می شود. که معمولا بیشترین انگیزه را برای شرکت در آنها ایجاد می کند. و اینطور باعث ایجاد انگیزه و علاقه و ترغیب نمودن دانش آموزان و معلمین در این جشنواره می شوند.

چگونه سوال مهر رئیس جمهور را پاسخ دهیم ؟

پرسش مهر 98

اگر در پاسخ دادن به سوال بیست و سوم رئیس جمهور مشکل دارید ، اصلا نگران نباشید. با ما همراه باشید تا به بهترین راهکار در این زمینه اشاره نماییم.جناب دکتر حسن روحانی در این سوال به اهمیت دانش آموزان این مروز و بوم و تربیت آنها اشاره زیادی نموده و توجه خاصی را متمرکز کرده است. در این میان خاطر نشان می کنیم توجه و تمرکز به بخش دانش آموزی در این مقوله می تواند آینده کشور را تا حد زیادی تضمین نماید.

اگر در پاسخ دادن به این پرسش مشکل دارید می توانید از مقالات بروز و قدرتمندی که در سایت بارگزاری نموده ایم بهره مند شوید و تنها با یک کلیک به دانلود آنها بپردازید. سپس از روی آنها الگو برداری نموده و مقاله اصلی خود را بنویسید.

موضوع جشنواره سوال مهر در مدرسه موضوعی است که در رابطه با آن پژوهش های زیادی نگارش می شود. همچنین در رابطه با موضوع سوال مهر رئیس جمهور و بررسی روابط و تاثیرات آنها بر روی هم نیز جای بسی تامل است. پژوهش گران در رشته علوم تربیتی همواره بررسی های علمی و پژوهشی خود را در این رابطه در معرض مخاطبین این رشته قرار داده اند. در مقاله حاضر نیز تلاش شده است که این موضوع بیشتر و دقیق تر بسط داده شود.

پژوهشگران و پرسش مهر ۲۳ بیست و سوم

پرسش مهر 20

پژوهشگران و محققین برتر در رشته علوم تربیتی در طول سالیان متوالی سعی بر این داشته اند که مطالعات گسترده ای بر روی جشنواره سوال مهر در مدرسه و زیر مجموعه های پژوهشی آن داشته باشند . به طور قطع به یقین باید گفت که موضوع جشنواره سوال مهر در مدرسه و پرداختن و وجوه مختلف و جنبه های گوناگون تحقیقاتی در این رابطه می تواند راهگشای دقیقی در رابطه با علم آموزان عرصه علوم تربیتی باشد.

به جرئت می توان گفت که پرداختن به موضوع جشنواره سوال مهر در مدرسه یکی از اساسی ترین مسائلی است که می توان در علوم تربیتی به آن پرداخت و همچنین در این رابطه موضوع مهمی که جای بحث دارد موضوع سوال مهر رئیس جمهور است. پرداختن به این موضوع می تواند راهبرد های آموزشی غیر قابل وصفی را در اختیار پژوهشگران قرار دهد.

یکی از مهمترین مسائل پیرامون جشنواره سوال مهر در مدرسه موضوع سوال مهر رئیس جمهور است که می تواند نقش تعیین کننده ای را در رابطه با نتایج پژوهش های پژوهشگران علوم تربیتی ایفا نماید. پژوهش گران علوم تربیتی بر این باورند که در رابطه با جشنواره سوال مهر در مدرسه می توان پژوهش های علمی و مسائل پرمغز و پر محتوایی را ارائه نمود که یکی از مهمترین این وجوه قابل پژوهش علوم تربیتی است.

همانگونه که واقفیم در رشته علوم تربیتی فاکتور ها و محور های پژوهشی بیشماری وجود دارد که پرداختن به هر کدام از آن موارد می تواند یک سری از مشکلات اساسی را از نظام آموزشی و پرورشی کشور ما برطرف نموده و مرتفع سازد. چرا که متاسفانه در کشور ما از کمبود منابع مطالعاتی رنج می بریم و خصوصا در علوم تربیتی هنوز خیلی مانده است که به نقطه قابل اعتماد و امیدوار کننده ای برسیم. بنا بر این نیاز است که در این رابطه در رشته علوم تربیتی تحقیقات و پژوهش های قابل قبولی صورت گیرد.

پرسش مهر ۱۴۰۲

آمار ها نشان می دهد موضوع جشنواره سوال مهر در مدرسه یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که جای بحث دارد و نقش تعیین کننده ای در نظرات اندیشمندان و پژوهشگران رشته علوم تربیتی دارد. آنچه حائز اهمیت است پرداختن به موضوع جشنواره سوال مهر در مدرسه و همچنین موضوعاتی چون سوال مهر رئیس جمهور می تواند افق های تازه ای را در عرضه علوم تربیتی در پیش روی اندیشمندان باز کند.بنا بر این نیاز است که به موضوع جشنواره سوال مهر در مدرسه  و سوال مهر رئیس جمهور به صورت گسترده تری پرداخته شود و این موضوع به مسائل پیش رو و چشم انداز های پژوهشی آتی بسط داده شود.

پرسش مهر 98-99

آنچه حائز اهمیت است این است که جشنواره سوال مهر در مدرسه و موضوعات مربوط به آن تاثیر قابل ملاحظه ای در مسائل پژوهشی در رشته علوم تربیتی دارد . مسائلی که در این رابطه مورد بحث است شامل موارد زیادی می باشد که هر یک رابطه مستقیم و معنا داری با قضیه مذکور دارند. در این میان می توان به مقوله سوال مهر رئیس جمهور اشاره نمود. در واقع مقوله سوال مهر رئیس جمهور از دیدگاه پژوهشگران موضوع ای غیر قابل اجتناب پیرامون جشنواره سوال مهر در مدرسه می باشد. باید گفت موضوع سوال مهر رئیس جمهور این موضوع را ثابت می کند که می توان در رشته علوم تربیتی افق های تازه ای را بر روی محققین باز کرد.

اگرچه عمده تحقیقات انجام یافته ی مرتبط، به چگونگی رابطه در این مقوله پرداخته­اند، اما مطالعات محدودی به بررسی متغیر­های  همبسته با آن اختصاص یافته­اند که اساس ارائه­ی یک رویکرد پیشگیرانه و مداخله­ای مؤثر است، به ویژه آنکه شکل پژوهشگری در رابطه با جشنواره سوال مهر در مدرسه و ماهیت آن در سال­های اخیر تغییر یافته است. اکثر محققان توافق دارند که مبحث  جشنواره سوال مهر در مدرسه و رابطه آن با سوال مهر رئیس جمهور از مهمترین مسائل مورد انتظار در جامعه پژوهشی است.

اثربخشی پرسش مهر بیست و سوم

پرسش مهر 98 رئیس جمهور

اثر بخشی رابطه های غیر قابل اجتناب جشنواره سوال مهر در مدرسه و سوال مهر رئیس جمهور توسط طیف وسیعی از پژوهش های علمی و آموزشی گزارش شده است که از جمله آن­ها به این موارد می توان اشاره کرد: بررسی رابطه جشنواره سوال مهر در مدرسه وسوال مهر رئیس جمهور (تکلوی، ۱۳۹۳؛ زارع و احمدی،۱۳۹۶)، اهمیت نگرش پیرامون جشنواره سوال مهر در مدرسه(بهرامی،۱۳۹۴؛ برزگری و زمینی،۱۳۹۵)، جشنواره سوال مهر در مدرسه و مسائل مرتبط(بابایی، یزدی و حسینیان،۱۳۹۳)، موضوع جشنواره سوال مهر در مدرسه در علوم تربیتی (جلالی، کار احمدی، مولوی و آقایی،۱۳۹۶)،تحلیل سوال مهر رئیس جمهور و رابطه با جشنواره سوال مهر در مدرسه (جعفری خلعتبری، تودار و ابوالفتحی،۱۳۹۵)، تحلیل موضوع جشنواره سوال مهر در مدرسه(رشیدی ظفر، جان بزرگی و شقاقی،۱۳۹۶) و تحلیل سوال مهر رئیس جمهور در رشته علوم تربیتی (مهرداد،۱۳۹۴).

یکی از بهترین روش­های پژوهش پیرامون  جشنواره سوال مهر در مدرسه، استفاده از نظرات پژوهشگران موفق است. با توجه به اینکه مسائل مربوط به جشنواره سوال مهر در مدرسه ابعاد و جنبه های مختلفی را در بر می­گیرد، لذا ارائه­ی اطلاعات جامع از فاکتورهای تحقیقاتی مربوط به آن دشوار است. (امیر، حسن آبادی، اصغری نکاح و طبیبی،۱۳۹۵).

از نظر مهرداد(۱۳۹۴)، پژوهش پیرامون جشنواره سوال مهر در مدرسه خودگزینشیو خود هدایتی است، که دارای ساختار و قاعده می باشد؛ قاعده­ای که حاصل تراوش ذهن اندیشمندان است، ماهیتی متفاوت و پیامدهای آموزشی سودمندی دارد(خوشبخت،۱۳۹۵).

تاکنون در جامعه ما درباره ی موضوع جشنواره سوال مهر در مدرسه در موسسات آموزش عالی و تأثیر آن بر سوال مهر رئیس جمهور و عملکرد آن ها بررسی چندانی صورت نگرفته است فقدان ابزار مناسب برای ارزیابی پژوهش های صورت گرفته و استفاده از آن در فعالیت های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت به چشم می خورد.

بسیاری از تحقیقاتی که در موسسات آموزش عالی صورت گرفته است بیشتر در مورد سوال مهر رئیس جمهور و به صورت تئوری متمرکز است. اگر هر یک از راهبردهای اجرائی شده به طور کامل انجام نشود، شاید دیگر زمان آن رسیده باشد که به دنبال شناخت راهکارها و هم چنین احتمالات جدیدتری برای مشخص کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم. با وجود اینکه مطالعات کمی و کیفی متعددی در مورد جشنواره سوال مهر در مدرسه وجود دارد اما بیشتر پژوهش ها در این زمینه کمی بوده است و در آن ها به موضوعات فرآیند سوال مهر رئیس جمهور که به عنوان یک فاکتور اصلی در جشنواره سوال مهر در مدرسه مطرح می باشد توجه نشده است.با توجه به اثرات پژوهش علمی پیرامون مسائل جشنواره سوال مهر در مدرسه و سوال مهر رئیس جمهور لازم و ضروری بود تا در جهت روشن شدن چگونگی بررسی این موضوع پژوهش هایی انجام شود. با توجه به عدم پژوهش­های کافی در زمینه جشنواره سوال مهر در مدرسه و نیز جدید بودن اجرای این پژوهش در جامعه مورد مطالعه، پژوهش حاضر با هدف مذکور اجرا گردید.

بحث و نتیجه گیری

اصولا هر نوع پيشرفت و توسعه، ارتباط مستقيمي با تحقيقات علمي دارد. همراهي حجم وسيع پژوهش با توسعه يافتگي کشورهاي پيشرفته گوياي اين واقعيت است. يکي از انديشمندان تصريح مي کند که حدود ۹۸ درصد تحقيق ها و هزينه هاي مربوط به پيشرفت علمي در جهان مربوط به اين کشورهاست. اين کشورها به دليل برخورداري از تحقيق هاي گسترده معمولا از شيوه هاي برتر و نيروهاي کار ماهر استفاده مي کنند و در استفاده از منابع خود کاملا صرفه جويي مي کنند. تحقيق هاي مداوم و گسترده در اين کشورها باعث شده که آن ها همواره چندين دهه جلوتر از بسياري کشورها حرکت کنند. پيوند ديگر تحقيق و پژوهش با رشد و توسعه مربوط به ماهيت بلند مدت و راهبردي آن است. پژوهش به دليل طبيعت علمي و کاربردي وسيع خود جنبه کليدي دارد و در نتيجه بخصوص به دليل ارتباط آن با رشد و توسعه، نياز به عزمي ملي، اراده اي جدي و برنامه ريزي اي فوري دارد.

پرسش مهر بیستم

منابع و ماخذ :

آذری، حجت. (۱۳۹۷)، بررسی موضوع جشنواره سوال مهر در مدرسه و پژوهش های مرتبط با آن، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.

امیری ، رضا (۱۳۹۶). بررسی اثربخشی پژوهش پیرامون جشنواره سوال مهر در مدرسه. فصلنامه پژوهشی کشور،۱(۴):۴۸۹-۴۷۳٫

بابایی، مهدی(۱۳۹۵).نگرش عمیق پیرامون علوم تربیتی و رابطه با جشنواره سوال مهر در مدرسه اندیشه های نوین آموزشی،۷(۱):۶۴-۴۹٫

باعدی، مریم. (۱۳۹۴)، بررسی کارآمدی پژوهشی در رابطه با جشنواره سوال مهر در مدرسه، پایان نامه کارشناسی ارشد ، تهران

بیرامی، محمد(۱۳۹۲). نگرش محقق گونه و بررسی و تحلیل جشنواره سوال مهر در مدرسه، ۲(۳): ۵۶ – ۳۸ .

بهرامی،علیرضا.(۱۳۹۶). تحلیل مسائل مربوط به جشنواره سوال مهر در مدرسه اراک،۱۵(۵):۹-۱٫

تکلو ،حسن.(۱۳۹۴).تأثیر آموزش های مربوط به مسائل جشنواره سوال مهر در مدرسه  بر جامعه. مجله آموزش و  یادگیری،۱(۱):۵۹-۴۴٫

جعفری، علیرضا؛ خلعتبری، جواد؛ تودار، سیدرسول و ابئلفتحی، هادی.(۱۳۹۳). بررسی تأثیر یافته های نو پیرامون جشنواره سوال مهر در مدرسه در آموزش،۶(۱۸):۱۶-۷٫

آذر، عادل(۱۳۹۳). پژوهش و کاربرد آن در علوم مختلف، انتشارات سمت، تهران، چاپ سوم

بازرگان، ع (۱۳۷۶). روش هاي تحقيق در علوم رفتاري، انتشارت آگاه، تهران

حافظ نيا، محمد(۱۳۹۲). مقدمه اي بر روش تحقيق ، انتشارات سمت، تهران، چاپ هشتم

خاکي، غلام(۱۳۹۵). روش تحقيق با رويکردي به پژوهش، کانون فرهنگي انتشارات داريت، تهران، چاپ دوم

دوستان و همراهان عزیز در صورت داشتن هرگونه سفارش اختصاصی از طریق فرم زیر اقدام نمایید.